Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaube, Mary N.
TitelTwo Birds One Stone: Teaching Contemporary Practices in Introductory Studio Courses
QuelleIn: Art Education, 74 (2021) 3, S.21-25 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Laube, Mary N.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
DOI10.1080/00043125.2021.1876459
SchlagwörterStudio Art; Introductory Courses; Painting (Visual Arts); Color; Teaching Models; Behavioral Objectives; Artists
AbstractInstructors who teach introductory art studio courses face the task of covering large quantities of diverse content in a short amount of time. Developing material and technical knowledge requires time-consuming practice. Yet these courses are essential for launching a relational studio practice embedded in critical thinking. The awkward leap from making still-life paintings to producing conceptually thoughtful work often results in overly literal projects and thoroughly confused students. In this article, Mary N. Laube proposes educators address the difficulty of this transition by removing the demarcation between the technical skills typically developed in introductory courses and learning objectives that are often reserved for advanced courses, such as conceptually based critical thinking. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: