Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeech, Nick; Gold, Jeff; Kershaw-Solomon, Hazel; Auty, Tricia; Down, Bruce; Goodchild, Joanne; Beech, Susan; Nisa, Shakiya
TitelForesight and Action Learning Supporting Transition: An Account of Practice
QuelleIn: Industry and Higher Education, 35 (2021) 2, S.137-143 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Beech, Nick)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-4222
DOI10.1177/0950422220935379
SchlagwörterGraduate Students; Masters Programs; Experiential Learning; Time Perspective; Problem Solving; Professional Development; Case Studies; Interdisciplinary Approach; Futures (of Society); Work Experience Programs; Leadership; Business Administration Education; Governance
AbstractIntegrating foresight into corporations has proved to be challenging. This account of practice reports on the introduction of futures and foresight (FF) teaching content into an executive Masters programme. The FF content was further linked to and provided a background for action learning sets. The purpose was to identify how introducing distant time horizons would help participants to adapt and change their perspectives in problem solving and professional development. The report describes how FF was incorporated across the programme and used to develop insightful conversations in the action learning sets. Citing two case examples, the authors reflect on how participants responded to these new elements and offer insights into the value of introducing FF as an interdisciplinary element in a programme. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Industry and Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: