Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCuba, Melissa J.; Massaro, Virginia R.; Waters, Carolyn; Watson, Susan; Cody, Anna M.; Stemhagen, Kurt
TitelBeyond the Label: Using a Multilevel Model of Intersectionality to Explore the Educational Experiences of Latino English Learners
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 20 (2021) 1, S.62-77 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cuba, Melissa J.)
ORCID (Massaro, Virginia R.)
ORCID (Cody, Anna M.)
ORCID (Stemhagen, Kurt)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
DOI10.1080/15348431.2018.1540351
SchlagwörterHispanic American Students; English Language Learners; Barriers; Access to Education; Postsecondary Education; Immigrants; Language Proficiency; Educational Opportunities; At Risk Students; Social Bias; Identification (Psychology); Educational Environment; Males; Ethnic Stereotypes
AbstractLatinos labeled "English learners" by the school system face social and systemic barriers that limit their access to postsecondary opportunities. Using a multilevel model of intersectionality, this collaborative case study contextualizes influences that impacted the educational trajectories of two Latino students who came to the United States from El Salvador as young teenagers. Despite their many similarities, the data reveal salient differences about factors that affect opportunities and outcomes for these students. Findings for this study reveal the role of identity and social interactions at the meso- and macro-level, meritocracy and the American dream, and the barriers of immigration status. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: