Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarrero, Kelly M.; Fuller, Marcus C.
TitelTeaching Adolescents with Autism to Text Message Requests Using Video Prompting
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 36 (2021) 1, S.44-53 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Carrero, Kelly M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
DOI10.1177/0162643419890247
SchlagwörterAdolescents; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Telecommunications; Handheld Devices; Prompting; Video Technology; Males; Intellectual Disability; Intervention; Teaching Methods; Technology Uses in Education; Intelligence Tests; Verbal Ability; Vocabulary; Peabody Picture Vocabulary Test
AbstractMobile technology provides increasingly accessible and normative tools for communication that does not require intelligible oral expression. For adolescents with autism spectrum disorders (ASD) and complex communication needs, mobile technology presents opportunities for inclusive social experiences and additional modalities for communicating with communicative partners (e.g., making a request to a partner who may or may not be within close proximity). This study examines using video prompting to teach four adolescent males with ASD, intellectual disability, and limited verbal expression of how to emit pictures to communication partners using text messaging technology. Results indicate acquisition was achieved and maintained when presented under the same conditions for three of the four participants. Attentional concerns were observed in the intervention sessions and warrant future investigation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: