Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReinholz, Daniel L.; Pilgrim, Mary E.
TitelStudent Sensemaking of Proofs at Various Distances: The Role of Epistemic, Rhetorical, and Ontological Distance in the Peer Review Process
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 106 (2021) 2, S.211-229 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Reinholz, Daniel L.)
ORCID (Pilgrim, Mary E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
DOI10.1007/s10649-020-10010-3
SchlagwörterValidity; Mathematical Logic; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Teaching Methods; Discourse Analysis; Graduate Students; Inservice Teacher Education; Epistemology; Role; Peer Evaluation; Cognitive Processes
AbstractThis manuscript focuses on how students make sense of proofs. Participants were students who engaged in peer-review conferences of each other's attempted proofs in a graduate-level real analysis course for mathematics teachers. Building on the concept of distance from conversational analysis, we distinguish how three types of distance (epistemic, rhetorical, and ontological) between a student and a particular claim influence sensemaking. This article also explores the impact of students' sensemaking on their perceptions of proof. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: