Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBennett, Danielle
TitelLessons from Glen Burnie: Queering a Historic House Museum
QuelleIn: Journal of Museum Education, 45 (2020) 4, S.414-425 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-8650
DOI10.1080/10598650.2020.1833428
SchlagwörterHistoric Sites; Museums; Housing; LGBTQ People; Audiences; History; Case Studies; Males; Criticism; Sex Role; Community Involvement; Maryland
AbstractIn this article I make the case for including queer narratives in historic house museums, both because including queer history in public history settings is important in its own right and as a way to invigorate museum interpretations and appeal to wider audiences. I dispel concerns about "outing" historical actors and describe some language and ways of thinking about historical sexuality to assist educators in their interpretation. I then shift into the case study of Glen Burnie, a historic house museum that completely revised its interpretation to center the house's last residents and its preservationists, a gay male couple. The museum's interpretive shift leverages the efforts of both men to create public and private domestic experiences that create an immersive new house tour experience and can be used to create a critique of the portrayal of gender roles and heteronormativity at many historic houses. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Museum Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: