Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEichhorn, Melinda S.; Lacson, Courtney
TitelDepartmentalization for Mathematics: Is It Beneficial for the Teacher, Students, and Teacher Candidates?
QuelleIn: Journal of Educational Research and Practice, 9 (2019) 1, S.124-131 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Eichhorn, Melinda S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2167-8693
SchlagwörterMathematics Achievement; Mathematics Tests; Scores; College School Cooperation; Practicums; Teaching Methods; Preservice Teacher Education; Elementary School Teachers; Departments; Models; Massachusetts
AbstractStudies have shown that both the departmentalized and self-contained models of instruction can help students achieve strong mathematics scores on standardized tests, and school administrators must consider their teachers and students when deciding on an instructional model. However, little research has considered the effect of the instructional model on initial license teacher candidates and school-university partnerships. Drawing from a Massachusetts college's experience with practicum placements for elementary candidates pursing a generalist license (Grades 1-6), implications for teacher preparation programs are explored as more upper elementary classrooms move to a departmentalized model for mathematics. (As Provided).
AnmerkungenWalden University, LLC. 100 Washington Avenue South Suite 900, Minneapolis, MN 55401. Tel: 800-925-3368; Fax: 612-338-5092; e-mail: JERAP@waldenu.edu; Web site: http://scholarworks.waldenu.edu/jerap
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: