Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeters, William
TitelFilm in History Education: A Review of the Literature
QuelleIn: Social Studies, 111 (2020) 6, S.275-295 (21 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Peters, William)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
DOI10.1080/00377996.2020.1757598
SchlagwörterHistory Instruction; Teaching Methods; Films; Documentaries; Educational History; Educational Research; Democratic Values; Critical Thinking
AbstractThis article charts the ways in which film has been included in history education over time and the research that has accompanied this. Through an analysis of historical development, current strands of educational research are realigned according to Epstein's theory of historical perspectives. Following this, the article presents a thorough critique of research on film in history education and suggests a path for future research based on an informed appreciation of the past. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: