Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRousell, David; Diddams, Natalie
TitelFielding Hilarity: Sensing the Affective Intensities of Comedy Education and Performance
QuelleIn: Research in Drama Education, 25 (2020) 3, S.422-440 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rousell, David)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2020.1766951
SchlagwörterForeign Countries; Undergraduate Students; Acting; Comedy; Drama; Workshops; Ethnography; Psychological Patterns; Humor; Stimuli; Affective Behavior; Measurement Equipment; Vignettes; United Kingdom (Manchester)
AbstractThis article explores the affective dimensions of comedy education and performance through workshops with undergraduate acting students in Manchester, UK. Drawing on Suzanne Langer's process philosophy and recent research in affect studies, the authors compose complex mappings of affective intensity as it circulates through stand-up comedic performances, using new empirical methods to combine ethnographic accounts with data from electro-dermal activity (EDA) sensors worn by students. Moving beyond reductive interpretations of laughter as a function of stimulus-response, the authors assemble the concept of 'fielding hilarity' to better account for the atmospheric circulation of affects through comedic learning processes and performances. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: