Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRambaran, J. Ashwin; Dijkstra, Jan Kornelis; Veenstra, René
TitelBullying as a Group Process in Childhood: A Longitudinal Social Network Analysis
QuelleIn: Child Development, 91 (2020) 4, S.1336-1352 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rambaran, J. Ashwin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13298
SchlagwörterBullying; Children; Group Dynamics; Friendship; Elementary School Students; Victims; Social Networks
AbstractThis study investigates the dynamic interplay between bullying relationships and friendships in a sample of 481 students in 19 elementary school classrooms (age 8-12 years; 50% boys). Based on a relational framework, it is to be expected that friendships would be formed when two children bullied the same person and that children would start to bully the victims of their friends. Similarly, it is to be expected that friendships would be formed when two children were victimized by the same bully and that children would become victimized by the bullies of their friends. Longitudinal bivariate social network analysis supported the first two hypotheses but not the latter two. This study provides evidence for group processes in bullying networks in childhood. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: