Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inToledo, William
TitelCivically Minded: The Types of Knowledge Teachers Use to Adapt a Civics Curriculum
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 52 (2020) 1, S.64-83 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Toledo, William)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
DOI10.1080/00220272.2019.1650118
SchlagwörterCurriculum Development; Civics; Perspective Taking; Local Issues; Family Environment; Student Characteristics; Community Characteristics; Urban Schools; Disadvantaged Schools; Hispanic American Students; Young Children; Team Teaching; Public Opinion; Culturally Relevant Education; Pedagogical Content Knowledge; Elementary School Teachers; Grade 2
AbstractThis study examines teacher knowledge used to teach civic-perspective-taking in elementary settings. To do so, the researcher analyzes teacher knowledge-in-use through the ways three teachers adapted a curriculum focused on civic perspective-taking through observation of teachers' enactments of each lesson. Findings indicate that teachers used specific types of knowledge, namely "knowledge of locally-relevant issues, knowledge of students' home lives and cultures, and knowledge of the community and its features," to adapt the lessons they co-designed. Implications for future research based on these findings are discussed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: