Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindström, Esther R.; Gesel, Samantha A.; Lemons, Christopher J.
TitelData-Based Individualization in Reading: Tips for Successful Implementation
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 55 (2019) 2, S.113-119 (7 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lindström, Esther R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/1053451219837634
SchlagwörterStudents with Disabilities; Behavior Problems; Evidence Based Practice; Student Evaluation; Student Development; Individualized Instruction; Intervention; Reading Instruction; Data Collection; Teamwork; Grade 1; Elementary School Students; Student Needs; Content Area Reading; Response to Intervention; Learning Disabilities
AbstractStudents with severe and persistent academic or behavioral challenges may benefit from data-based individualization (DBI). Starting with an evidence-based standard protocol and systematic progress monitoring, teachers can evaluate growth and implement individualized interventions to meet students' needs. Specifically, this article addresses the systematic use of student data to determine content and pacing for intensive reading instruction. Insights from implementing this approach with struggling first grade readers in Tier 3 of an RTI framework are provided. Evidence-based standard protocols, strategic data collection and management, and team collaboration are crucial elements for successful implementation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: