Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/ende Freitas, Elizabeth; Ferrara, Francesca; Ferrari, Giulia
TitelThe Coordinated Movements of Collaborative Mathematical Tasks: The Role of Affect in Transindividual Sympathy
QuelleIn: ZDM: The International Journal on Mathematics Education, 51 (2019) 2, S.305-318 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ferrara, Francesca)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-018-1007-4
SchlagwörterMathematics Instruction; Mathematical Concepts; Teacher Student Relationship; Nonverbal Communication; Psychological Patterns; Motor Development
AbstractThis article examines collaborative mathematical tasks that entail sympathetic coordinated movements. We discuss the affective bonds that form when students participate in such tasks. Using Maxine Sheets-Johnstone's term "affectivity" to characterize the responsive nature of bodies, we analyse data from a teaching experiment where students collaboratively explore the dynamic aspects of mathematical figures. We work with the ancient Greek concept of 'sympathy' to study the complex ways that multi-body assemblages actively coordinate their movements in the midst of a mathematical task. We include here diverse kinds of often imperceptible body movement (gesture, face, eye, foot, etc), and discuss how mathematical concepts are assembled through such movements. Our analysis bridges three scales: (1) the micro-phenomenological scale of the pre-individual affect, (2) the individual scale of human movement, and (3) the transindividual scale of collective endeavours. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: The International Journal on Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: