Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUrick, Michael J.; Sprinkle, Therese A.
TitelTeaching Leadership: Using "Wonder Woman" to Highlight the Importance of Gender Diversity
QuelleIn: Management Teaching Review, 4 (2019) 2, S.173-181 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2379-2981
DOI10.1177/2379298118769254
SchlagwörterTeacher Leadership; Films; Popular Culture; Teaching Methods; Transformational Leadership; Student Motivation; Leadership Training
AbstractWe review the film "Wonder Woman" as a teaching tool for leadership. The film illustrates transformational leadership, bases of power, and servant leadership while considering how gender plays into leadership. The approach we suggest is through a "movie club" activity in which the entire film is viewed, students are given prompts on what to look for, and an in-depth discussion is facilitated following viewing the movie. "Wonder Woman" is a useful teaching tool that engages students in ways that more traditional examples might not. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management Teaching Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: