Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScharp, Kristina M.; Seiter, John S.; Curran, Timothy
TitelLearning Supportive Communication through an Adaptation of the Board Game Apples to Apples
QuelleIn: Communication Teacher, 33 (2019) 1, S.5-10 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Scharp, Kristina M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-4622
DOI10.1080/17404622.2018.1530798
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Social Support Groups; Self Esteem; Emotional Response; Networks; Information Dissemination; Nonverbal Communication; Social Influences; Educational Games; Interpersonal Communication; Communication Skills; Social Development
AbstractPeople who receive supportive communication when they are distressed benefit from a series of advantageous outcomes. We designed the following activity based on the popular board game Apples to Apples to provide students with an experiential understanding of different types of social support--(1) emotional, (2) esteem, (3) network, (4) informational, (5) tangible, (6) celebratory, (7) social presence, and (8) nonverbal--as well as to illustrate the concepts of support matching and person centeredness. Courses: Interpersonal Communication, Relational Communication, Health Communication. Objectives: To provide students with an experiential understanding of different types of social support: (1) emotional, (2) esteem, (3) network, (4) informational, (5) tangible, (6) celebratory, (7) social presence, and (8) nonverbal, as well as to illustrate the concepts of support matching and person centeredness. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: