Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPaugh, Patricia; Wendell, Kristen; Wright, Christopher
TitelElementary Engineering as a Synergistic Site for Disciplinary and Linguistic Learning in an Urban Classroom
QuelleIn: Literacy Research: Theory, Method, and Practice, 67 (2018) 1, S.261-278 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Paugh, Patricia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2381-3369
DOI10.1177/2381336918786937
SchlagwörterEngineering; Urban Schools; STEM Education; Discourse Analysis; Culturally Relevant Education; English Language Learners; Design; Elementary School Students; Engineering Education
AbstractThis case study of new English-language learners in an urban elementary U.S. classroom addresses the synergy between disciplinary language and science, technology, engineering, math (STEM) learning. Social semiotic theory frames the discourse demands related to engineering design and the active use of discursive resources in students' responses to these demands. Discourse analysis of students' interactions and writing provides a fine-grained view of "language in use" within an engineering design space where students demonstrated linguistic agency and productive engineering accomplishments. The case provides insights for educators who seek to optimize the integration of the language of STEM with culturally and linguistically responsive engineering education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Literacy Research: Theory, Method, and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: