Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDvir, Michal; Ben-Zvi, Dani
TitelThe Role of Model Comparison in Young Learners' Reasoning with Statistical Models and Modeling
QuelleIn: ZDM: The International Journal on Mathematics Education, 50 (2018) 7, S.1183-1196 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dvir, Michal)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-018-0987-4
SchlagwörterMathematical Models; Statistics; Mathematics Instruction; Case Studies; Comparative Analysis; Thinking Skills; Grade 6; Inferences; Role
AbstractThe goal of this study is to explore the role of model comparison, which is a key activity of young learners' informal reasoning, with statistical models and modeling in the context of informal statistical inference. We suggest a framework to describe this reasoning (the RISM framework), and offer an illustrative case study of two-sixth graders showcasing its utility. In particular, we illustrate the benefit of untangling the informal modeling process into three separate, though not independent, modeling processes: modeling a conjecture, modeling data, and comparing them by means of a comparison model. This case study shows the possible progression of a comparison model, and its potential role as a catalyst for the development of the other two modeling processes. Finally, an expansion of our initial framework is discussed, highlighting the centrality of model comparisons. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: The International Journal on Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: