Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStaats, Susan
TitelColoring Conjectures with Sound, Silence, Syntax and Gesture: A Multimodal Poetic Analysis
QuelleIn: For the Learning of Mathematics, 38 (2018) 2, S.2-8 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0228-0671
SchlagwörterAlgebra; Mathematics Activities; Persuasive Discourse; Poetry; Mathematical Linguistics; Mathematical Logic; Communication Strategies; Communication Skills
AbstractA poetic structure occurs when a speaker's comment repeats some of the syntax and words of a previous comment. During a collaborative algebra task, a student explained a property five times over a few minutes, in slightly different ways. He consistently used poetic structures that were marked elaborately through discursive modes such as pause, intonation and gestures, in ways that foreshadowed conclusions, shifted attention from known to less-known concepts and emphasized the logical structure of arguments. This suggests that multimodal poetic structures are experiential linguistic resources for expressing and animating mathematical insights. (As Provided).
AnmerkungenFLM Publishing Association. 382 Education South, University of Alberta, Edmonton, Alberta T6G 2G5, Canada. e-mail: flm2@ualberta.ca; Web site: http://flm.educ.ualberta.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "For the Learning of Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: