Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDomke, Lisa M.; Weippert, Tracy L.; Apol, Laura
TitelBeyond School Breaks: Reinterpreting the Uses of Film in Classrooms
QuelleIn: Reading Teacher, 72 (2018) 1, S.51-59 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Domke, Lisa M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1677
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Teaching Methods; Films; Childrens Literature; Creativity; Film Study; Critical Literacy; Media Literacy
AbstractWhen using film adaptations of children's literature, teachers often limit learning opportunities to comparisons and contrasts of film and text or use movies as rewards. To develop deeper understandings of film adaptations of literature, students must learn that film adaptations do not merely translate a text but rather reenvision it within a particular cultural and historical moment. To move beyond looking at a film's fidelity to the original book and instead realize that the film is a creative work in its own right, students engage in film analysis in which they attend to a film's images, use of color, music, and camerawork and speculate about the consequences of the filmmakers' choices. In doing so, students develop critical media literacy skills and meet Common Core State Standards. This article offers a SCREEN Guide created by the authors to facilitate students' film analysis. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: