Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShannon, Kathleen
TitelIt's Not the Moore Method, But… a Student-Driven, Textbook-Supported, Approach to Teaching Upper-Division Mathematics
QuelleIn: PRIMUS, 28 (2018) 2, S.118-127 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-1970
DOI10.1080/10511970.2017.1348416
SchlagwörterMathematics Instruction; Textbooks; Portfolio Assessment; Assignments; Homework; Mathematical Logic; Validity; Teaching Methods; Tests; College Students; Maryland
AbstractThis paper describes, as an alternative to the Moore Method or a purely flipped classroom, a student-driven, textbook-supported method for teaching that allows movement through the standard course material with differing depths, but the same pace. This method, which includes a combination of board work followed by class discussion, on-demand brief lectures by the professor, written homework, exams, and a course portfolio, has been used successfully for 25 years with four different textbooks in Real Analysis. It has also been used in an introduction to abstract mathematics course. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PRIMUS" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: