Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrünke, Matthias; Leidig, Tatjana
TitelThe Effects of an Intervention Combining Peer Tutoring with Story Mapping on the Text Comprehension of Struggling Readers: A Case Report
QuelleIn: Educational Research Quarterly, 41 (2017) 1, S.43-62 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0196-5042
SchlagwörterIntervention; Case Studies; Reading Strategies; Reading Instruction; Reading Comprehension; Grade 4; Tutoring; Literary Genres; Visualization; Cognitive Mapping; Peer Teaching; Teaching Methods; Teaching Models; Effect Size; Reading Achievement; Instructional Effectiveness; Foreign Countries; Germany
AbstractThis single-case study tested a peer tutoring model using a visualizing strategy (story mapping) to teach struggling students better text comprehension. Three teams each consisting of a tutor and a tutee attending a fourth-grade general education classroom participated in the experiment. A short series of observations was carried out before and after the treatment. The intervention consisted of merely five lessons spread across one school week. However, it still induced large effects on the tutees' ability to correctly answer different sets of comprehension questions about short stories. Besides, the procedures were easy to implement and applicable to everyday life at school without any difficulty. The article includes a discussion of the limitations of the study and suggests directions for future research. (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research Press. Grambling State University, Math Department, P.O. Box 1191, Grambling, LA 71245. Tel: 318-274-2425; Web site: http://erquarterly.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: