Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCoy, Dana Charles; Yoshikawa, Hirokazu; Ziol-Guest, Kathleen M.; Duncan, Greg J.; Schindler, Holly S.; Magnuson, Katherine; Yang, Rui; Koepp, Andrew; Shonkoff, Jack P.
TitelImpacts of Early Childhood Education on Medium- and Long-Term Educational Outcomes
QuelleIn: Educational Researcher, 46 (2017) 8, S.474-487 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
DOI10.3102/0013189X17737739
SchlagwörterEarly Childhood Education; Outcomes of Education; Meta Analysis; Research Design; Statistical Significance; Student Placement; Special Education; Grade Repetition; High School Students; Graduation Rate; Expenditure per Student; Well Being; Regression (Statistics)
AbstractDespite calls to expand early childhood education (ECE) in the United States, questions remain regarding its medium- and long-term impacts on educational outcomes. We use meta-analysis of 22 high-quality experimental and quasi-experimental studies conducted between 1960 and 2016 to find that on average, participation in ECE leads to statistically significant reductions in special education placement (d = 0.33 SD, 8.1 percentage points) and grade retention (d = 0.26 SD, 8.3 percentage points) and increases in high school graduation rates (d = 0.24 SD, 11.4 percentage points). These results support ECE's utility for reducing education-related expenditures and promoting child well-being. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: