Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoppen, Frans H.; Tesar, Jennifer
TitelThe Mwanje Project: Engaging Preservice Teachers in Global Service Learning
QuelleIn: Journal of International Social Studies, 2 (2012) 2, S.52-65 (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2327-3585
SchlagwörterForeign Countries; Global Approach; Service Learning; Preservice Teachers; Social Studies; Malawi; Ohio; West Virginia
AbstractThis article reports the findings of a study that engaged preservice social studies teachers at two institutions of higher education in Ohio and West Virginia in a service learning to benefit the Mwanje school in Malawi. The findings suggest that despite some initial levels of apprehension the project enhanced the student teachers' global awareness and kindled their predisposition to engage their future students in service learning beyond their own region to include a global perspective as well. (As Provided).
AnmerkungenInternational Assembly of the National Council for the Social Studies. 8555 16th Street Suite 500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 765-496-3029; Fax: 765-496-2210; Web site: http://www.iajiss.org/index.php/iajiss/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of International Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: