Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJolly, Jennifer L.; Matthews, Michael S.
TitelWhy We Blog: Homeschooling Mothers of Gifted Children
QuelleIn: Roeper Review, 39 (2017) 2, S.112-120 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Matthews, Michael S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
DOI10.1080/02783193.2017.1289579
SchlagwörterElectronic Journals; Home Schooling; Mothers; Gifted; Children; Qualitative Research; Need Gratification; Self Expression; Social Networks; Social Behavior; Interpersonal Relationship; Information Dissemination; Experience; Self Motivation; Sense of Community; Coding; Data Analysis; Interviews
AbstractBlogs have become a go-to information resource for members of online communities. In this qualitative study we applied uses and gratifications theory (U&GT) to analyze the experiences and perceptions of four mothers of gifted children who maintain blogs about their homeschooling experiences. Data suggest that this novel context and population did not yield different categories of gratification; however, not all prior categories were represented among this relatively narrow sample. Results support findings from prior research in other contexts suggesting that bloggers find gratification from self-expression, social interaction, information exchange, maintaining community, and recording life events. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: