Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDotremon, Delilah
TitelInstilling the Dream of Higher Education in African American Women at a Southern HBCU
QuelleIn: Multicultural Learning and Teaching, 4 (2009) 2, S.25-37 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2194-654X
DOI10.2202/2161-2412.1050
SchlagwörterBlack Colleges; African American Students; Females; Surveys; Mothers; Parent Influence; Daughters; Socioeconomic Status; College Attendance; Motivation; Ethnic Diversity; Role Models; Questionnaires; Statistical Analysis; Family Characteristics; Academic Aspiration; Louisiana
AbstractThis article examines sociological variables associated with 160 Black university women to learn what factors propelled them to a university career. The findings of this study suggest that mothers with a university degree or some collegiate exposure were instrumental in influencing their daughters to attend college, in spite of their socioeconomic status. Cultural diversity in higher education may only be achieved when we learn the source of motivation and inspiration for young minority women and replicate those secret ingredients. (As Provided).
AnmerkungenDe Gruyter. Available from: Walter de Gruyter, Inc. 121 High Street, Third Floor, Boston, MA 02110. Tel: 857-284-7073; Fax: 857-284-7358; e-mail: service@degruyter.com; Web site: http://www.degruyter.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Learning and Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: