Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSamudra, Preeti G.; Min, Inah; Cortina, Kai S.; Miller, Kevin F.
TitelNo Second Chance to Make a First Impression: The "Thin-Slice" Effect on Instructor Ratings and Learning Outcomes in Higher Education
QuelleIn: Journal of Educational Measurement, 53 (2016) 3, S.313-331 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0655
DOI10.1111/jedm.12116
SchlagwörterStudent Evaluation of Teacher Performance; College Students; College Faculty; Instructional Effectiveness; Teacher Student Relationship; Outcomes of Education
AbstractPrior research has found strong and persistent effects of instructor first impressions on student evaluations. Because these studies look at real classroom lessons, this finding fits two different interpretations: (1) first impressions may color student experience of instruction regardless of lesson quality, or (2) first impressions may provide valid evidence for instructional quality. By using scripted lessons, we experimentally investigated how first impression and instruction quality related to learning and evaluation of instruction among college students. Results from two studies indicate that quality of instruction is the strongest determinant of student factual and conceptual learning, but that both instructional quality and first impressions affect evaluations of the instructor. First impressions matter, but our findings suggest that lesson quality matters more. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: