Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLarkin, Kevin
TitelMathematics Education and Manipulatives: Which, When, How?
QuelleIn: Australian Primary Mathematics Classroom, 21 (2016) 1, S.12-17 (6 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0286
SchlagwörterMathematics; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Manipulative Materials; Symbols (Mathematics); Mathematics Achievement; Mathematical Models; Concept Formation; Mathematical Concepts; Algebra; Thinking Skills; Computer Oriented Programs; Telecommunications; Handheld Devices; Equations (Mathematics)
AbstractThis article proposes a framework for classroom teachers to use in making pedagogical decisions regarding which mathematical materials (concrete and digital) to use, when they might be most appropriately used, and why. Two iPad apps ("Area of Shapes (Parallelogram)" and "Area of Parallelogram") are also evaluated to demonstrate the usefulness of the framework in assisting teachers to evaluate digital resources in terms of their pedagogical, cognitive and mathematical fidelity (Bos, 2009). The Area of Shapes (Parallelogram) app consists of four components; an interactive lesson, a virtual geoboard, a multiple-choice test, and a challenge component. The Area of Parallelogram app consists only of a lesson with voice-overs and diagrams explaining to students how to determine the area of a parallelogram. (ERIC).
AnmerkungenAustralian Association of Mathematics Teachers (AAMT). GPO Box 1729, Adelaide 5001, South Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: office@aamt.edu.au; Web site: http://www.aamt.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Primary Mathematics Classroom" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: