Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJeffries, Tricia; Crosland, Kimberly; Miltenberger, Raymond
TitelEvaluating a Tablet Application and Differential Reinforcement to Increase Eye Contact in Children with Autism
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 49 (2016) 1, S.182-187 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
DOI10.1002/jaba.262
SchlagwörterEye Movements; Handheld Devices; Autism; Reinforcement; Teaching Methods; Outcomes of Treatment; Pictorial Stimuli; Identification; Nonverbal Communication; Children
AbstractWe tested the effectiveness of a tablet application and differential reinforcement to increase eye contact in 3 children with autism. The application required the child to look at a picture of a person's face and identify the number displayed in the person's eyes. Eye contact was assessed immediately after training, 1 hr after training, and in a playroom. The tablet application was not effective; however, differential reinforcement was effective for all participants. (As Provided).
AnmerkungenWiley Periodicals, Inc. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: