Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inM'Baye, Babacar
TitelStudent-Centered Designs of Pan-African Literature Courses
QuelleIn: CEA Forum, 39 (2010) 2, S.1-27 (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8034
SchlagwörterAfrican Culture; Literature; Student Centered Curriculum; Teaching Methods; Curriculum Design; Curriculum Development; Reading Assignments; Films; Lecture Method; Facilitators (Individuals); Literary Genres; Cultural Background; Definitions; African Studies; Educational Philosophy; Educational Practices; Journal Writing
AbstractA student-centered teaching methodology is an essential ingredient of a successful Pan-African literary course. In this article, the author defines Pan-Africanism and how to go about designing a Pan-African literature course. The author combines reading assignments with journals, film presentations, and lectures in a productive learning environment in which the author plays the role of invisible facilitator of intellectual exchange. The author's method incorporates a variety of Pan-African literary and historical works that help students understand the relations between Blacks of Africa and the Diaspora. (ERIC).
AnmerkungenCollege English Association. Web site: http://www.cea-web.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEA Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: