Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasakure, Oliver
TitelEducation and Entrepreneurship in Canada: Evidence from (Repeated) Cross-Sectional Data
QuelleIn: Education Economics, 23 (2015) 6, S.693-712 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
DOI10.1080/09645292.2014.891003
SchlagwörterForeign Countries; Entrepreneurship; Education Work Relationship; Influences; Educational Attainment; Regression (Statistics); Higher Education; Self Employment; National Surveys; Canada
AbstractThis paper estimates the causal effect of education on entrepreneurship choice in Canada taking into account the endogeneity of education. The data come from the General and Social Surveys (2000-2009). We consider the effect of two extreme education levels: university and some/no education. Regressions are based on fixed effects with two-stage least squares. We find that university education positively impacts entrepreneurship but some/no education reduces self-employment propensity. Implications for entrepreneurship are discussed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: