Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomlinson, Sally
TitelLabour Policy for Lower Achievers, Special Needs and Disabilities
QuelleIn: FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education, 57 (2015) 1, S.35-38 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0963-8253
DOI10.15730/forum.2015.57.1.35
SchlagwörterStellungnahme; Special Needs Students; Disabilities; Low Achievement; Educational Policy; Politics of Education; Social Change; Social Systems; Educational Change; Change Strategies; Equal Education; Foreign Countries; United Kingdom
AbstractThis article notes that the attempt to include all young people in education, an aim of Labour governments over the years, still relies on an expanded and expensive special educational needs "industry". How to include all lower attainers and those with disabilities in the education system and the economy is a political issue for a Labour government. A start should be made on changing a competitive, hierarchical system that relegates many working-class children to lower levels of education and enhances middle-class fears for their "less able" children. (As Provided).
AnmerkungenSymposium Books. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/forum
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: