Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlaise, Mindy
TitelInterfering with Gendered Development: A Timely Intervention
QuelleIn: International Journal of Early Childhood, 46 (2014) 3, S.317-326 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-7187
DOI10.1007/s13158-014-0122-9
SchlagwörterGender Differences; Gender Issues; Psychology; Biology; Children; Cultural Influences; Confucianism; Western Civilization; Barriers; Social Sciences
AbstractInstead of relying on colonial and Western developmental logic to understand and research gender, this paper proposes interfering as a strategy toward generating gender knowledges that are more inclusive to other-than-Western concepts and contexts. This paper shows how post-developmental perspectives interfere with psychological and biological scientific logics that feed into common sense explanations of gender. Interference is discussed as one of a number of post-developmental practices that can illuminate the social construction of gendered childhoods and the position of the child as agentic. The paper ends by highlighting other-than-Western gender research that draws from post-Confucianism to interfere with the universal gendered girl and boy child. It is a move toward gathering and generating new gender knowledges. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: