Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDumay, Xavier; Boonen, Tinneke; Van Damme, Jan
TitelPrincipal Leadership Long-Term Indirect Effects on Learning Growth in Mathematics
QuelleIn: Elementary School Journal, 114 (2013) 2, S.225-251 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
DOI10.1086/673198
SchlagwörterForeign Countries; Teacher Collaboration; Principals; Models; Longitudinal Studies; Mathematics Achievement; Achievement Tests; Predictor Variables; Elementary School Mathematics; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Factor Analysis; Teacher Effectiveness; Instructional Leadership; Belgium
AbstractIn both the school effectiveness and the educational administration literature, growing attention has been paid to the extent of principal leadership effects and the means by which they affect school performance. The main goal of this study is to estimate the effects of principal leadership on students' achievement growth in mathematics over a period of 6 years. Results from multilevel latent growth show that the impact of principal leadership on students' achievement growth is mediated by teacher collaboration and collective efficacy. (Contains 2 notes, 8 tables, and 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Chicago Press. Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 877-705-1878; Tel: 773-753-3347; Fax: 877-705-1879; Fax: 773-753-0811; e-mail: subscriptions@press.uchicago.edu; Web site: http://www.press.uchicago.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: