Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEditorial Projects in Education (EPE)
TitelDyscalculia and Math Anxiety. Spotlight
Quelle(2023), (20 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLearning Disabilities; Mathematics Skills; Mathematics Anxiety; Educational Strategies; Mathematics Education; Intervention; Mathematics Instruction; Dyslexia; Individualized Education Programs; Trauma; State Legislation
AbstractAddressing dyscalculia and math anxiety is vital to improving student's mathematical development, overall academic success, and long-term educational and career prospects. This newsletter will help readers with strategies for supporting students anxious about math; investigate how the overlap between reading and math disabilities can improve math interventions; weigh what it's like to struggle with dyscalculia; and more. Articles in this Spotlight include: (1) Math Anxiety Weakens How Students Study. Here's What Teachers Can Do (Sarah D. Sparks); (2) Dyscalculia and Dyslexia: Reading Disabilities Offer Insights for Math Support (Sarah D. Sparks); (3) What It's Like to Struggle with a Little-Known Math Disability (Lydia McFarlane); (5) How to Ease Students' Academic Anxieties When Learning Speeds Up (Sarah D. Sparks); (6) 7 States Now Require Math Support for Struggling Students. Here's What's in the New Laws (Sarah Schwartz); (7) One State's Approach for Struggling Math Learners: IEP-Style Plans (Lydia McFarlane); and (8) Math Trauma Is Real. Here's How You Can Prevent It (Viveka Vaughn). [This Spotlight was sponsored by TouchMath.] (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education, Inc.. 6935 Arlington Road Suite 100, Bethesda, MD 20814. Tel: 800-346-1834; Tel: 301-280-3100; e-mail: library@educationweek.org; Web site: https://www.edweek.org/research-center/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: