Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerner-Patnode, Leah; Lee, Hea-Jin
TitelStrategies That Increase Responsive Teaching in Preservice Teachers in Mathematics
Quelle(2023), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Preservice Teachers; Teacher Education Programs; Pedagogical Content Knowledge; Intervention; Assignments; Self Efficacy; Culturally Relevant Education; Student Attitudes; Student Diversity; Instructional Effectiveness
AbstractThe education of preservice teachers is a complicated process. Working toward a disposition that is inclusionary versus exclusionary is a logical and worthy goal, but that means teacher educators acknowledge the demographics and mindset of those involved in this process. The researchers believe culturally responsive teaching should be woven into teacher preparation and culturally responsive mathematics teaching should drive mathematics instruction. The researchers created specific assignments throughout the program to increase the knowledge, skills and dispositions of preservice teachers (PST). The interventions for this study focused on skills related to cultural and cognitive diversity. The eight specific interventions that were given as assignments will be discussed. Results indicate self-efficacy and use of actual strategies increased after exposure to interventions. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: