Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShah, Zohal; Chen, Chen; Sonnert, Gerhard; Sadler, Philip M.
TitelThe Influences of Computer Game Play and Social Media Use on Computer Science Identity and Computer Science Career Interests
Quelle(2023), (20 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Science; Vocational Interests; Computer Use; Gender Differences; College Students; Incidence; Computer Games; Social Media; Correlation; Predictor Variables
AbstractComputer gameplay and social media are the two most common forms of entertainment in the digital age. Many scholars share the assumption that leisure-time digital consumption is associated with CS affinity, but there is a dearth of research evidence for this relationship. Female students generally spend less time on gaming and more time on social media than do male students, so a gender comparison perspective is helpful. Using a national sample of 10,197 U.S. college students in introductory CS courses, we found that frequent computer gameplay was strongly associated with CS career interest for both male and female students. However, increased social media use predicted a higher CS career interest for female students, but a lower interest in male students. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: