Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStewart, Mandy; Babino, Alexandra; Munoz, Angeles; Lozada, Victor Antonio; Mojica, Zulma E.
TitelEvery Teacher, a Bilingual Teacher: ESL and Mainstream Teachers Adopt Bi/Multilingual Ideologies and Practices
Quelle(2023), (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Students; Language Attitudes; Preschool Teachers; Elementary School Teachers; Middle School Teachers; Monolingualism; Ideology; Teacher Attitudes; Code Switching (Language); Translation; Bilingualism; Bilingual Education; Adoption (Ideas); English (Second Language); Language Teachers
AbstractMany bi/multilingual students who speak low-incidence languages or at the secondary level have no access to bilingual education. This cross-case analysis draws from language ideologies, policymaking, and critical multilingual language awareness to understand how "non-bilingual" teachers can create multilingual classroom spaces. Findings from the five teachers (PreK-middle school) illustrate that language ideologies are instrumental in shaping classroom practices. The teachers showed emerging critical multilingual language awareness and began to view translanguaging as a mediator to critical thinking. As their ideologies shifted, so did their classroom practices. They created multilingual spaces through incorporating multilingual/multicultural texts, initiating family engagement, and positioning bi/multilingual students as language experts. This study illustrates innovative and equitable approaches to bilingual education for all students. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: