Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndress, Tim T.; Baker, Doris Luft; Goodrich, Marc; Feuer, Elizabeth; Huang, Yixian; Thayer, Lauren
TitelCross-Linguistic Transfer of Reading Skills in Spanish/English Bilinguals
Quelle(2023), (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Skills; Transfer of Training; Second Language Learning; Native Language; Inferences; Bilingualism; Literacy; Spanish; English (Second Language); Research Reports; Preschool Children; Elementary Secondary Education; Reading Comprehension; Language Tests; Reading Tests; Correlation; Reading Research
AbstractThis systematic review aims to synthesize the literature on the effects of cross-linguistic transfer on Spanish/English bilinguals' reading comprehension skills. The search yielded at least 90 studies in which participants were Spanish/English bilinguals aged birth to Grade 12. Researchers assessed participants' decoding and/or linguistic comprehension skills in one of the target languages (i.e., English and Spanish) and their reading comprehension skills in the other language (e.g., cross-linguistic transfer). Included is an analysis of the research methodologies implemented in the identified studies and the assessments used to measure bilinguals' language and literacy development. Preliminary meta-analytic findings comparing studies that implemented methods that allow for causal inferences to those that provided only correlations will be included. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: