Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNelson, Jenna
TitelCurriculum Impact on Culturally and Linguistically Diverse Student Language and Literacy Engagement
Quelle(2023), (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLiteracy Education; Hispanic American Students; English; Language Arts; Student Diversity; English (Second Language); Bilingual Education Programs; Gifted Education; Talent; Educational Experience; Student Experience; Culturally Relevant Education; Females; Inclusion; Teaching Methods; Spanish; Elementary School Students; Middle School Students; Student Attitudes; Urban Schools
AbstractIn the study of focus in this paper, I analyze the curricular experiences of fifth- through eighth-grade culturally and linguistically diverse (CLD) Latina learners in their English Language Arts (ELA) dual language gifted and talented education (GATE) program. This research aims to understand the curricular experiences of CLD students participating in DL GATE coursework to comprehend how to support the ELA academic achievement of CLD students in GATE. In this paper, I discuss student experience with the coursework and contemplate how the inclusion of culturally sustaining practices (CSP) might improve CLD student engagement as well as language and literacy in GATE programming. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: