Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRawls, Erik; Roehrig, Alysia D.; Turner, Jeannine E.; Mesa, Michael P.; McClarey, Madelyn; Lewis, Camille; Ha, Cheyeon; Auman, Peggy; Jones, Tamara Bertrand
TitelThe Freedom School Way: A Model for Intergenerational Research Training Partnerships among Universities and Children's Defense Fund Freedom Schools® Programs
Quelle(2023), (24 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rawls, Erik)
ORCID (Roehrig, Alysia D.)
ORCID (Turner, Jeannine E.)
ORCID (Mesa, Michael P.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/00420859231178712
SchlagwörterUrban Education; Summer Programs; Partnerships in Education; Universities; Schools; Minority Group Students; Service Learning; Practicums; Doctoral Students; Literacy; Social Action; Reading Programs; Mentors; Fellowships; Florida
AbstractPartners United for Research Pathways Oriented to Social Justice in Education is a partnership between a university research training program and a Children's Defense Fund Freedom Schools® site in north Florida. It addresses the lack of demographic diversity among doctoral students in education. Emphasis is on researcher positionality and building relationships with stakeholders in a service-learning practicum. Research fellows design projects around literacy and social action, negotiate with stakeholders, and provide service. We use autoethnographic methods to articulate how Fellows, "CDF Freedom School" staff, and faculty collaborate. We offer suggestions for conducting research that can lead to meaningful, systemic change. [This is the online first version of an article published in "Urban Education."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: