Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enObaya-Valdivia, A.; López Acosta, D.; Montaño Osorio, C.; Vargas-Rodríguez, Y. M.
TitelImplementing a Didactic Strategy for Teaching Recyclable Plastic Polymers in High School Education
Quelle12 (2023) 8, S.742-751 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2319-7064
SchlagwörterRecycling; Plastics; High School Students; Teaching Methods; Cooperative Learning; Science Education; Conservation (Environment); Foreign Countries; Knowledge Level; Program Effectiveness; Mexico
AbstractThis study presents the design and application of a didactic sequence aimed at enhancing high school students understanding of recyclable plastic polymers. The proposed teaching strategy incorporates cooperative learning activities to identify different types of plastics, particularly recyclable ones. The goal is to increase student's scientific knowledge, enabling them to make informed decisions to mitigate environmental pollution caused by plastic waste. The study also addresses the research question: How can I recycle plastic materials in my everyday life to avoid contributing to environmental pollution? (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: