Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBruhn, Jesse M.; Campos, Christopher; Chyn, Eric
InstitutionNational Bureau of Economic Research (NBER)
TitelWho Benefits from Remote Schooling? Self-Selection and Match Effects. Working Paper 31542
Quelle(2023)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDistance Education; Outcomes of Education; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Parent Attitudes; Educational Demand
AbstractWe study the distributional effects of remote learning. Our approach combines newly collected data on parental preferences with administrative data from Los Angeles. The preference data allow us to account for selection into remote learning while also studying selection patterns and treatment effect heterogeneity. We find a negative average effect of remote learning on reading (-0.14 SD) and math (-0.17 SD). Notably, we find evidence of positive learning effects for children whose parents have the strongest demand for remote learning. Our results suggest an important subset of students who currently sort into post-pandemic remote learning benefit from expanded choice. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: