Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPontuschka, Rafael; Kan, Sophia
InstitutionUNICEF Office of Research – Innocenti (Italy)
TitelLost Time, Lost Opportunities: Understanding Teacher and School Director Attendance in Mozambique
Quelle(2023), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Foreign Countries; Administrators; Teacher Behavior; Employee Absenteeism; COVID-19; Pandemics; Teacher Characteristics; Institutional Characteristics; Influences; Elementary School Teachers; Elementary Schools; Mozambique
AbstractInstruction time is a crucial component of student learning and is closely associated with attendance rates for students, teachers and directors. This report examines teacher and director absenteeism in Mozambique's schools, using data from surveys conducted in 2018, 2019, and 2021 as part of the Longitudinal Assessment of School Dropout or Avaliação Longitudinal da Desistência Escolar (ALDE). The main objective of this research is to: (1) provide an overview of teacher and director absenteeism prior to and after the COVID-19 pandemic; (2) compare teacher and director absenteeism rates based on factors such as individual teacher attributes and school-related variables; and (3) investigate the factors at both individual and school levels that influence teacher absenteeism. It seeks to inform policies and practices to strengthen the primary education system in Mozambique. (ERIC).
AnmerkungenUNICEF Office of Research - Innocenti. Via degli Alfani 58, 50121, Florence, Italy. Tel: 39-055-20330; Fax: 39-055-2033220; e-mail: florence@unicef.org; Web site: https://www.unicef-irc.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: