Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (NCEE) (ED/IES), What Works Clearinghouse (WWC); Instructional Research Group (IRG)
TitelPre-K Mathematics. Intervention Report. Preparing Young Children for School. WWC 2023-009
Quelle(2023), (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Education; Mathematics Activities; Preschool Teachers; Preschool Children; Parents as Teachers; Mathematics Education; Evidence Based Practice; Program Effectiveness; Language Skills; Self Management; Social Emotional Learning; Mathematics Skills; Federal Programs; Low Income Students; Social Services; Minority Group Students; School Readiness; Computer Software; Educational Technology; Costs; Mathematics Achievement; Early Childhood Longitudinal Survey; Peabody Picture Vocabulary Test; Test of Language Development; Woodcock Johnson Tests of Achievement; Social Skills Rating System
Abstract"Pre-K Mathematics" is a supplemental mathematics program focusing on a range of mathematical concepts to help develop children's informal mathematical knowledge. The "Pre-K Mathematics" program includes teacher-led, small-group mathematics activities that are engaging and hands-on, as well as caregiver-child activities that are linked to the classroom activities to support children's math learning at home. The What Works Clearinghouse (WWC) reviews existing research on educational interventions to identify evidence-based programs and practices. This WWC intervention report summarizes the available evidence on the effects of "Pre-K Mathematics" on student outcomes. (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: