Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCorlatescu, Dragos; Watanabe, Micah; Ruseti, Stefan; Dascalu, Mihai; McNamara, Danielle S.
TitelThe Automated Model of Comprehension Version 3.0: Paying Attention to Context
Quelle(2023), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Comprehension; Models; Concept Mapping; Graphs; Natural Language Processing; Reading Processes; Schemata (Cognition); Visualization; Memory; Prior Learning; Simulation
AbstractReading comprehension is essential for both knowledge acquisition and memory reinforcement. Automated modeling of the comprehension process provides insights into the efficacy of specific texts as learning tools. This paper introduces an improved version of the Automated Model of Comprehension, version 3.0 (AMoC v3.0). AMoC v3.0 is based on two theoretical models of the comprehension process, namely the Construction-Integration and the Landscape models. In addition to the lessons learned from the previous versions, AMoC v3.0 uses Transformer-based contextualized embeddings to build and update the concept graph as a simulation of reading. Besides taking into account generative language models and presenting a visual walkthrough of how the model works, AMoC v3.0 surpasses the previous version in terms of the Spearman correlations between our activation scores and the values reported in the original Landscape Model for the presented use case. Moreover, features derived from AMoC significantly differentiate between high-low cohesion texts, thus arguing for the model's capabilities to simulate different reading conditions. [This paper was published in: "AIED 2023: Artificial Intelligence in Education," edited by N. Wang et al., Springer, Switzerland, 2023, pp. 229-241, 2023.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: