Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHargis, Mary B.
InstitutionIXL Learning
TitelThe Impact of IXL on Math Learning in Mississippi Middle and High Schools
Quelle(2023), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hargis, Mary B.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh School Students; Mathematics Education; Outcomes of Education; Comparative Analysis; Public Schools; Middle School Students; Mathematics Tests; Scores; College Entrance Examinations; State Standards; Mathematics Instruction; Program Evaluation; Program Effectiveness; Teaching Methods; Mathematics Achievement; Achievement Tests; Learning Management Systems; Mississippi; ACT Assessment
AbstractThe goal of this study was to further evaluate the impact of IXL Math on math learning outcomes. Using a quasi-experimental design with matched treatment and control groups, this analysis utilized data from 312 public schools in Mississippi during the 2021-2022 school year. The middle school analysis included 272 schools (136 treatment, 136 control), and the high school analysis included 40 schools (20 control, 20 treatment). IXL adoption in treatment schools ranged from about 1 question answered per week to more than 140 questions answered per week. Even with these variable adoption rates, students' test scores demonstrated positive and statistically significant effects of IXL usage, as measured by the Mississippi Academic Assessment Program (MAAP) in middle school and the ACT in high school. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: