Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeslie, Gregory; Masuoka, Natalie
InstitutionUniversity of California, Los Angeles. Civil Rights Project / Proyecto Derechos Civiles
TitelDiscrimination in the 21st Century: How Civil Rights Policies Can Best Embrace the Growing Mixed-Race Population. A Civil Rights Agenda for the Next Quarter Century
Quelle(2023), (63 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCivil Rights; Racial Discrimination; Public Policy; Diversity; Civil Rights Legislation; Minority Groups; Multiracial Persons; Racial Identification; Population Trends; Socioeconomic Status; Court Litigation
AbstractThis report catalogues the growth of the modern mixed-race population in the United States and highlights the many complications this population presents for the future of civil rights law and policy. What is most distinctive of today's mixed-race individuals is their assertion of a mixed-race identity which they claim embodies a different experience compared to those who report to be a single race such as "white" or "black." This emphasis on personal identity presents a new dimension that must be considered in the development of new civil rights policy. The authors argue that policymakers and other practitioners need to be more aware of the complexities involved with defining a mixed-race population because a limited understanding will result in policy that could unintentionally undercut the very values civil rights policy seeks to uphold. Policy recommendations for reconciling how the growth of a mixed-race population may challenge the existing framework of civil rights are provided. [For the executive summary, see ED630504.] (ERIC).
AnmerkungenCivil Rights Project / Proyecto Derechos Civiles. 8370 Math Sciences, P.O. Box 951521, Los Angeles, CA 90095-1521. Tel: 310-267-5562; Fax: 310-206-6293; e-mail: crp@ucla.edu; Web site: http://www.civilrightsproject.ucla.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: