Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReinke, Luke T.; Register, Jordan T.; Stephan, Michelle
TitelDesigning Instructional Sequences for Ethical, Critical and Mathematical Reasoning
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (44th, Nashville, TN, Nov 17-20, 2022).
Quelle(2022), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInstructional Design; Mathematics Instruction; Ethics; Critical Thinking; Heuristics; Learning Trajectories; Mathematics Education; Thinking Skills; Statistics Education; Social Justice; Charter Schools; Middle School Students; Teaching Methods
AbstractDesigners of critical mathematics instruction have documented difficulties in simultaneously fostering the development of critical consciousness while supporting students in developing understandings of new mathematics. However, confining justice-oriented tasks to applications of previously learned mathematics limits the degree to which these tasks will be taken up by teachers. We describe our attempt to employ heuristics from the instructional design theory of realistic mathematics education [RME] to create a sequence aimed at developing students' critical and ethical reasoning while also developing new mathematical understandings of ratio, proportion and percents. We propose emergent adaptations to two of the realistic mathematics education design principles then propose an additional ethical principle to guide the development of future RME sequences. [For the complete proceedings, see ED630210.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: