Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShogren, Karrie A.; Pace, Jesse R.; Hicks, Tyler A.; Raley, Sheida K.; Lane, Kathleen Lynne
TitelSetting Standards for SDLMI Fidelity: Promoting Data-Driven Decision Making to Advance Self-Determination Instruction
Quelle(2023), (43 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shogren, Karrie A.)
ORCID (Pace, Jesse R.)
ORCID (Raley, Sheida K.)
ORCID (Lane, Kathleen Lynne)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCutting Scores; Fidelity; Program Implementation; Evidence Based Practice; Intervention; Self Determination; Models; Instruction; Goal Orientation; Secondary School Students; Students with Disabilities; Inclusion; Standard Setting
AbstractThis study used standards setting to establish cutscores for the fidelity of implementation of an evidence-based intervention, the Self-Determined Learning Model of Instruction, designed to enhance goal-directed actions in secondary students with and without disabilities. Cutscores were then applied to a fidelity data from a large, randomized trial of the SDLMI with teacher implementers. Findings suggest teachers demonstrate a range of fidelity outcomes over time across three dimensions of adherence, quality of delivery, and student responsiveness. Almost all teachers (93%) immediately meet cutscores for the adherence dimension after training; but smaller numbers meet cutscores for quality of delivery (64%) and student responsiveness (69%). However, quality of delivery and student responsiveness showed growth over time with implementation experience and there was a small effect of intensifying implementation supports. [This paper will be published in "Psychology in the Schools."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: