Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAchinewhu-Nworgu, Elizabeth
TitelBlack Lecturers Matter: Exploring the Views of BAME Staff in Education on Organisational Culture and Opportunities for Black Staff in Promotion to Higher Positions
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual International Conference of the Bulgarian Comparative Education Society (BCES) (21st, Sofia, Bulgaria, Jun 2023).
Quelle(2023), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfrican American Teachers; College Faculty; Organizational Culture; Teacher Promotion; Minority Group Teachers; Foreign Countries; Cultural Differences; Disproportionate Representation; Teacher Attitudes; Teaching Experience; United Kingdom
AbstractLegislation such as the Equality Act 2010 has ensured that considerable progress has been made in tackling discrimination in relation to the 8 protected characteristics that are defined in law. UK HEIs are well-versed in monitoring the diversity of their workforce and ensuring that recruitment is compliant with the legislation. However as HEIs become more diverse, we need to ensure that 'cultural differences' and 'misunderstandings', do not become barriers to genuine equality of opportunity for BAME staff. This small-scale research project explores these questions with BAME staff working in higher education in the UK. Implications for leaders and managers and Human Resources professionals are considered. [For the complete Volume 21 proceedings, see ED629259.] (As Provided).
AnmerkungenBulgarian Comparative Education Society. Blvd Shipchenski prohod 69 A, 1574 Sofia, Bulgaria. e-mail: info@bces-conference.org; Web site: http://www.bces-conference.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: